nagłówek h1

Sum na wstecznym

2017-01-30 | Autor: redakcja

Ocena: 0,0 | Ilość ocen: 0 | Zaloguj się aby oceniać!

Hiszpania to niewątpliwie raj dla sumiarzy, lecz niech nikt nie myśli że wystarczy tam pojechać by łowić ogromne sumy. Znam wielu którzy wrócili z Hiszpanii bez rewelacyjnych wyników, a wędkowali tam wiele razy. Na potwory trzeba się przygotować.

Pierwszy dzień to trolling z ręki. Po rozbiciu obozowiska myśleliśmy, że na wodzie odpoczniemy i może coś przy okazji siądzie na kiju. Mimo, że dzień zaczęliśmy w miarę wcześnie należy pamiętać, iż w Hiszpanii latem gdy słońce wychodzi zza skał od razu parzy i naprawdę upał jest bezlitosny. Wypływamy w trzy osoby dużą, specjalistyczną łodzią przystosowaną do łowienia sumów.

Wybór przynęty i wędziska to nie wszystko, całość musi współgrać ze sobą i pasować wędkarzowi do tzw. łapy. Cat Light Spin 260 cm od Black Cata i woblery od Józka Pojedyńca w tych warunkach sprawdziły się już nie raz. Wielu zada pytanie a linka? MadCat 0.40 ośmiosplotowa robi robotę z 12-15 cm woblerami i pozwoli wyholować 100 kg suma z pod zwalonych drzew.

Ten dzień łowienia zakończył się dla mnie wyjątkowo szybko, bo szybko przyniósł efekt! Wybór łowiska padł na odcinek ze zwalonymi drzewami. W niektórych miejscach widoczne były tylko wystające nad powierzchnią pojedyncze szczyty gałęzi i konarów. Nasze monitory echosond wskazały 12 m! Na dnie doskonale było widać ogromne ilości zalanych przez wodę drzew. Istna podwodna dżungla. Doskonale wiedzieliśmy, że w pobliżu muszą się kręcić sumiska.

Pierwsze napłynięcie i bum! Jednak branie było inne niż te do którego jestem przyzwyczajony. Sum pobrał przynętę jak "swoje" odszedł w bok około dwa metry i siadł bez ruchu na napiętym zestawie, nic sobie z tego nie robiąc. Gdybym nie poczuł charakterystycznego brania byłbym pewny, że to tylko zaczep. Tak wygląda hol żywego zaczepu.

Kolega, który był ze mną na łodzi również wziął się do roboty! Wiedział, że ryba jest za blisko drzewa i na wstecznych obrotach odciągał rybę od zaczepów. Trzymam mocno szpulę kołowrotka odpływając od drzew. Sum wiedział, co jest grane i przy każdym oddalaniu się od drzewa probował wejść w nie z powrotem. Czynność tą powtarzaliśmy wielokrotnie my do tyłu, sum do przodu. Hol był mega ciężki nie tylko ze względu na siłę ryby. Prawie pół godziny w potwornym upale! Miałem wrażenie jakbym walczył w ringu. Już wiedzieliśmy że mamy konia!

Jak wszyscy pewnie wiedzą sum pod koniec holu zaczyna puszczać bańki. Widok podobny do tego jakby ktoś pod wodną wyciskał gąbkę z wodą. Tu jednak było inaczej! Bańki wielkie jak piłeczki ping-pongowe. Wiedziałem już, że to końcówka. W głowie miałem tylko jedną myśl byle wszystko wytrzymało do cholery bo mam już dosyć! Jeszcze moment i jest Tomek trzyma za szczękę, wkładam rękawicę i razem wciągamy do łodzi.

Podczas wciągania ryby na pokład wszyscy zrobili wielkie "WOW! Ogon nie miał końca ! Dobrze, że baza blisko a łódź bardzo szybka. Podróży łodzią do miejsca gdzie rozbiliśmy obozowisko nawet nie pamiętam. Byłem tak zawieszony ze szczęścia ! Na brzegu szybka sesja zdjęciowa i mierzymy. Miarki wskazuje 235 cm. Jednak zauważyliśmy, pewien w błąd w pomiarze ze względu na dziwny układ metrażu w miarce. Podziałka z zarem była dużo dalej ! Poprawa centymetra - "O w mordę równe 240 cm od końca ogona do koniuszka dolnej szczęki ! Mojej radości i ekipy nie było końca!

W tym dniu złowiliśmy jeszcze 223 cm i 225 cm kolegi Tomka w ciągu następnej godziny z tego samego miejsca. Na wyprawie w pięć osób złowiliśmy około 60 sumów od około 1m do 240 cm. Łowiliśmy czterema metodami : trolling, vertical , spining i stacjonarka , ale o tym następnym razem.

Mariusz Wołejszo Black Cat Polska

Blogi użytkownika redakcja

Polecane filmy

Zawody BlackCat Extreme 2016

Autor: redakcja

Zawody odbyły się 2-3 lipca 2016 w miejscowości Uraz na rzece Odrze. Sponsorem zawodów była firma Black Cat.

Nowości MadCat na sezon 2017

Pod koniec ubiegłego roku gościliśmy na pokazach firmy MadCat. Zobaczcie jakie nowości są obecnie w sprzedaży. Prezentuje Piotr Boufal.

Wędziska na "dzikie koty" Black Cat Wild Cat.

Autor: redakcja

Nowość na rok 2017 od firmy Blac Cat. Film znakomicie przedstawia najdrobniejsze szczegóły nowego wędziska WILD CAT. Jak twierdzi producent, kije zostały zaprojektowane do wszystkich typów metod stacjonarych. Ich uniwersalna długość pozwala na holowanie zarówno z dalekich odległości jak i jednostki…

Portal wszystkich łowców sumów.
© 2017-2019 Wydawnictwo AS PRO MEDIA. Wszelkie prawa zastrzeżone.