nagłówek h1

Opowieści

Wyprawa po króla

Moja największa ryba. Mój rekordowy sum. Moje PB. Zawsze gdy myślałem o tym, w jakich okolicznościach złowię swojego rekordowego suma, widziałem oczami wyobraźni branie w jakimś „grubym miejscu”, na jakiejś dzikiej, usłanej drzewami burcie. Widziałem hol na granicy wytrzymałości sprzętu, wiele zwrotów akcji i szczęśliwy finał. A jak było naprawdę?

Cofnijmy się o kilka lat wstecz, do czasów, w których łowienie sumów nie było tak rozpowszechnione jak teraz. Były to czasy, gdy łowienie nie było obwarowane różnymi przepisami i zakazami i można było łowić różnymi metodami. Wybraliśmy się na początku lipca z paczką kolegów bardziej na towarzyskie spotkanie połączone z wędkowaniem niż klasyczne polowanie na sumy. Jako cel wybraliśmy środkową Wisłę, która swoim klimatem nie ma konkurencji w Polsce i na świecie. Po wykupieniu odpowiednich zezwoleń i zapoznaniu się z poziomem wód umówiliśmy się o godzinie 7.00 rano na slipie. Od znajomych łowiących w tych okolicach usłyszeliśmy, że ryby nie biorą wcale i jest ogólnie ciężko. Nie podcięło nam to skrzydeł, wręcz przeciwnie. Plan był taki, że będziemy pływali dwoma jednostkami i używali wszystkich dozwolonych metod, by spróbować cokolwiek złowić.

Mateusz Frankiewicz
Ocena: 0,0 | Ilość ocen: 0 | Zaloguj się aby oceniać!

Z artykułu dowiesz się:

• jak Mateusz wspomina swoją zasiadkę życia
  • że nie warto się nigdy poddawać i należy obecność na wodzie wykorzystywać do maksimum
Cały artykuł przeczytasz w tym numerze czasopisma Świat Suma.

Aktualności

Kolejny sum w rozmiarze XXL na koncie Zeck Polska

Dodano: 2018-09-18

Na profilu polskiej ekipy Zeck pojawił się nowy wpis o ostatnich połowach jednego z członków teamu.  Zeck Polska: Jest klamot! Pogoń o 2 w nocy za rybą z pontonu, ocierająca się plecionka o zawady podczas holu, wielka ryba na kiju, a do tego ciężka wrześniowa mgła, że trudno wrócić do łodzi... Łowca nakarmiony…

Multiplikator DAIWA Prorex TW 100SV L

Dodano: 2018-09-17

W bieżącym roku firma Daiwa wprowadziła na rynek multiplikator Prorex TW 100SV. System SV redukuje ryzyko splątania podczas rzutu.  Kołowrotek posiada 7 łożysk kulkowy, szpulę SV, która jak wspomnieliśmy redukuje ryzyko splątania oraz hamulec gwiaździsty. To tylko część z spośród zalet nowego multiplikatora…

Szczupak na „trupka”

Dodano: 2018-09-15

Zapraszamy do zobaczenia filmu, w którym zobaczycie jak można przygotować zestaw do „trupka”, jednak w wersji ze spławikiem. Na kanale River Pike, możecie zobaczyć film, w którym autor prezentuje jak przygotować zestaw do łowienia szczupaków na martwą rybę, jednak nie jak to zazwyczaj bywa…

Portal wszystkich łowców sumów.
© 2017 Wydawnictwo AS PRO MEDIA. Wszelkie prawa zastrzeżone.