nagłówek h1

Wyprawa na Lubuskie sumy z Odry - Adrian Polakowski

2017-07-21 | Autor: red_PB

Ocena: 0,0 | Ilość ocen: 0 | Zaloguj się aby oceniać!

Presja wędkarska związana z łowieniem sumów nad moimi wodami jest tak duża, że 90% wędkarzy których spotykałem nastawiało sie właśnie na ten gatunek. Jedni z lepszymi efektami inni z gorszymi, nie zmieniało to faktu iż każdy przeciętny spinningista jak np. ja marzy o tym aby w końcu zmierzyć się z tym gatunkiem twarzą w twarz i przypisać na swoje konto pierwszą godną uwagi rybę z wąsami.

Sezon zaczął się jak co roku, pogoń za szczupakami, sandaczami, czasem jakieś bolenie i tak aż do upalnego lipca na który nie ukrywam czekałem z niecierpliwością. Jeszcze z początkiem miesiąca odezwał się do mnie Łukasz z naszej ekipy, odbieram tel i słyszę "Dziś brały, jutro będzie powtórka piszesz się?" Oczy mi się zaświeciły był tylko jeden mankament, obiecałem Mojej dziewczynie, że spędze z nią cały dzień. Zapytałem czy chciałaby pojechać z nami na sumy? Z trochę skrzywioną miną, przełykając śline zmusiła się i o 6 rano rozkładaliśmy już ponton w miejskim porcie nad Odrą. W pełni przygotowani, wyposażeni w kilka paczek rosówek i zestawy do łowienia w dryfie zaczeliśmy spływ w poszukiwaniu ryb. Pierwszą główkę wytypowałem ja ze względu iż była to moja domowa woda potrzebowaliśmy zaledwie kilku minutek aby na pokładzie zameldował się pierwszy sumek. Metróweczka z miejskiego odcinka rzeki pobrała Clonk Teasera dopalonego pękiem rosówek. Zaczął kropić deszcz przez jakieś 2 h jesteśmy bez brania, w końcu Łukasz zapina kijankę około 80 cm wyczepia ją jeszcze w wodzie, chwilkę póżniej łowi kolejnego podobnej wielkości i lecimy dalej. Ryby przestały reagować, zaczęło się kombinowanie z zestawem, obciążeniem, ilością rosówek. Aż nagle... Łukasz wyciagnął szklanego Clonk Teasera mówi, że całkiem o nim zapomniał, a dostał go na wypróbowanie kika dni temu. Nie ukrywam jestem zielony w temacie więc zdaje się na jego doświadczenie i umiejętności. Napływamy fajny zakręcik rzeki, trzy głębokie klatki, w każdej po conajmniej 4m wody, pachniało rybami od samego początku. Nakładamy rosówki na teasera i zaczynamy obławiać dołek. Mamy branie! Jest ryba!

Ola zaczyna holować, pierwsze odbicie tak mocne, że mało brakowało, a dziewczyna wypadła by nam z pontonu. Za chwilkę lądujemy rybkę na brzegu, zaledwie 136cm. Zrobiliśmy jeszcze fotkę i sumek wraca do domu. Wpływamy w kolejny basen, branie tak mocne, że nie zdążyłem nawet zaciąć, doczekałem się i ja, ryba kręci pontonem jak karuzelą, ubieram rękawiczkę i podbieram 157cm. Ahhhh jaki byłem szczęsliwy trzymając do zdjęcia swojego pierwszego suma. Gdyby tego było mało Łukasz obiecał, że to nie jest koniec. Jak powiedział tak zrobił! Z ostatniej ostrogi zapina rybę tej samej wielkości co moja - daje nam wynik sześciu wycholowanych sumów w kilka godzin. Po tych kilku rybach pokazało się słońce, nie złowiliśmy nic więcej. Kilka holi udało nam się uwiecznić na filmie, który zostanie opublikowany na moim kanale YouTube-to świetna pamiątka. Wróciliśmy do domu przemoknięci i brudni od śluzu. Były to moje pierwsze sumy w życiu i choć z ust spinningisty i totalnego sumowego laika brzmi to śmiesznie, czułem się spełniony.

Pozdrawiam redakcję Świata Suma,
Adrian Polakowski

Blogi użytkownika red_PB

Polecane filmy

Zawody BlackCat Extreme 2016

Autor: redakcja

Zawody odbyły się 2-3 lipca 2016 w miejscowości Uraz na rzece Odrze. Sponsorem zawodów była firma Black Cat.

Nowości MadCat na sezon 2017

Pod koniec ubiegłego roku gościliśmy na pokazach firmy MadCat. Zobaczcie jakie nowości są obecnie w sprzedaży. Prezentuje Piotr Boufal.

Wędziska na "dzikie koty" Black Cat Wild Cat.

Autor: redakcja

Nowość na rok 2017 od firmy Blac Cat. Film znakomicie przedstawia najdrobniejsze szczegóły nowego wędziska WILD CAT. Jak twierdzi producent, kije zostały zaprojektowane do wszystkich typów metod stacjonarych. Ich uniwersalna długość pozwala na holowanie zarówno z dalekich odległości jak i jednostki…

Portal wszystkich łowców sumów.
© 2017 Wydawnictwo AS PRO MEDIA. Wszelkie prawa zastrzeżone.